تکنیک های سئو که بدون در نظر گرفتن گوگل باید انجام دهید
نوشته شده توسط : the designer

تکنیک های سئو که بدون در نظر گرفتن گوگل باید انجام دهید

سرچ‌های ارگانیک خون رگ‌های کسب‌وکار آنلاین هستند. چنان که تمامی متخصصان سئو و بهینه سازی سایت به خوبی می‌دانند، گوگل در مورد نحوه عملکرد الگوریتم‌هایش، که مرتبا آپدیت می‌شوند، سکوت می‌کند. وقتی گوگل یک آپدیت جدید ارائه می‌کند، حدس و گمان‌های کارشناسان سئو نیز شروع می‌شود. آن‌ها به دنبال راه‌هایی می‌گردند که استراتژی سئوی خود را با آپدیت‌های جدید سازگار کنند. هرازگاهی متخصصان پشت پرده گوگل، راهنمایی‌ها و نشانه‌هایی را در مورد آپدیت‌ها مطرح می‌کنند: «این مسئله اولویت دارد، آن یکی مهم نیست.» صرف نظر از این که مسئولان ارشد گوگل چه فکر می‌کنند یا چه کار می‌کنند، نکات بسیاری در زمینه سئو وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. در این مقاله به بررسی هفت مورد از مهمترین تکنیک های سئو می‌پردازیم.

هفت مورد از مهمترین تکنیک های سئو

با رعایت این موارد می‌توانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید:

بهینهسازی تگ alt تصاویر

برای مدتی طولانی، تگ alt یک عنصر ارزشمند در سئو محسوب می‌شد. در چند سال اخیر گفته می‌شود گوگل از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا عکس‌ها را بفهمد؛ کاری که وظیفه اصلی تگ alt بود. آیا این یعنی اکنون دیگر نوشتن متن جایگزین وقت تلف کردن است؟

نه، مسلما نه!

روش جدید هر چه باشد، با نوشتن تگ alt چیزی را از دست نمی‌دهید. دقت کنید که یادگیری ماشینی یک مسئله جدید است. با این که احتمالا تگ alt تا پنج یا ده سال دیگر منسوخ می‌شود، در حال حاضر بهتر است عکس‌های خود را به همان روش قدیم بهینه‌سازی کنید. این روش امن‌تر است.

اولویت دادن به اعتبار محتوا

اعتبار محتوا از اول هم مفهوم گنگی در سئو بود. مسلما گوگل می‌خواهد معتبرترین محتوا را بر اساس جست‌وجوی کاربران به آن‌ها ارائه دهد.

پس از آپدیت هسته‌ای الگوریتم مدیک در مارچ 2018، کم و بیش واضح بود که فعالان عرصه نت باید به اعتبار داشتن، تخصصی بودن و مورد اعتماد بودن محتوای سایت‌های خود اولویت بدهند. با این حال در آپدیت مارچ اخیر به نظر می‌رسید بسیاری از جزئیات در مورد این موضوع ویرایش شده‌اند. (این البته حدس و گمان است.)

مردم یک سوال داشتند: «آیا هنوز باید روی ساختن اعتبار محتوا تمرکز کنیم؟ اگر این طور است چقدر باید این کار را بکنیم؟» پاسخ ساده است:

همیشه باید روی تولید محتوای معتبر کار کنید، همیشه!

این یکی از مهمترین تکنیک های سئو است که به اصول اولیه تولید محتوای مفید و قابل اعتماد برمی‌گردد. محتوا را در سطح درک عموم مردم بنویسید، ادعاهای خود را به اطلاعات موثق ارجاع بدهید و … . این استراتژی‌ها از ابتدای دوران اینترنت صحت و کارایی داشتند.

تولید محتوای طولانی

تکنیک های سئو

جان مولر رسما اعلام کرده است که تعداد کلمات به تنهایی یک فاکتور در رتبه‌بندی محسوب نمی‌شود.

«بعضی از صفحات کلمات بسیاری دارند و هیچ چیز نمی‌گویند. تعداد کلمات نشان‌دهنده کیفیت نیست.»

با این گفته‌ها مشخص می‌شود برای گوگل طول متن به تنهایی معیار رتبه‌بندی نیست. متن‌های کوتاه هم به اندازه متن‌های بلند پتانسیل رتبه‌بندی دارند.

آیا این یعنی باید روی تولید محتوای کوتاه‌تر تمرکز کنید؟ خیر.

مهمترین چیز در تولید محتوا این است که بهترین اطلاعات ممکن را بر اساس الگوهای جست‌وجو و خواسته‌های کاربران ارائه دهید. ممکن است بتوانید این کار را با 500 کلمه انجام دهید و ممکن است ناچار شوید 5000 کلمه بنویسید. تشخیص این موضوع به قضاوت خودتان بستگی دارد.

طبق تحقیقاتی که اخیرا در بک لینکو انجام شده است محتوای طولانی 77.2 درصد بیشتر از مقاله‌های کوتاه لینک می‌گیرد. بنابراین محتوای طولانی برای بک لینک گرفتن ایده‌آل است و تاثیر مثبتی بر بهبود جست‌وجوهای ارگانیک می‌گذارد.

به خاطر داشته باشید که محتواهای طولانی پتانسیل بیشتری برای مطابقت با جست‌وجوهای کاربران دارند. پس تولید محتوای طولانی یکی از تکنیک های سئو است و اغلب بهتر است که محتوای طولانی‌تر تولید کنید. البته منظورمان روده‌درازی و شاخ و برگ اضافی دادن به مطلب نیست. حوصله مخاطب را سر نبرید! چیزهای اضافی را حذف کنید و مطمئن شوید با محتوای خود پاسخ واضح و روشنی به سوالات مردم می‌دهید.

در نظر گرفتن AMP

Accelerated Mobile Pages یا AMP یک فریم ورک است که به برنامه‌نویسان وب کمک می‌کند سرعت بارگذاری صفحات را بهبود ببخشند. البته قبلا اعلام شده بود که AMP یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی نیست اما این روزها با توجه به افزایش سرچ‌های موبایلی، AMP به یک ضرورت تبدیل شده است.

یکی از بزرگترین آپدیت‌های گوگل در 2018 mobile-first index  بود. از آن وقت شایعاتی وجود دارد که AMP به یک فاکتور رتبه‌بندی تبدیل شده است. تحقیقات نشان می‌دهد بیش از 31 میلیون دامنه در سال گذشته از AMP استفاده کرده‌اند. سئو از کامپیوتر و لپ تاپ به سمت نمایشگرهای کوچکتر حرکت کرده است. گوگل این را تایید بکند یا نه، AMP  یکی از تکنیک های سئو است که هر چه دیرتر به استفاده از آن روی بیاورید بیشتر ضرر می‌کنید.

هدف گرفتن کلیدواژههای LSI اما نه برای بهبود رتبه

Latent Semantic Indexing یک متد ریاضی است که روابط پنهان بین کلمات را برای بهبود درک اطلاعات مشخص می‌کند. این متد به موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند اصطلاحات را درک کنند و واژه‌هایی را که به کلمات کلیدی مرتبط هستند تشخیص بدهند.

کلمات کلیدی LSI مستقیما بر رتبه شما در نتایج جست‌وجو اثر نمی‌گذارند. با این حال اگر زمان بگذارید و این نوع کلمات کلیدی را پیدا کنید می‌توانید اطلاعات و اصطلاحات ضروری مربوط به کلمات کلیدی را پوشش دهید. این کار کمک می‌کند در جست‌وجوهای مرتبط رتبه بهتری کسب کنید و از جریمه‌های انباشت کلمات کلیدی رها شوید.

بدون استفاده از این کلمات گوگل به سختی می تواند ارتباطات سئو را دقیقا مشخص کند. پس به جای این که همان کلیدواژه‌ها و عبارات را در متن تکرار کنید، از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید تا به بات‌های گوگل کمک شود که پیام متن شما و ارتباط آن با خواسته‌های کاربران را بهتر درک کند. این کلمات را باید به صورت طبیعی استفاده کنید. اگر این کار به درستی انجام شود کاربران نیز به پاسخ سوالات خود می‌رسند.

کار چندان پیچیده‌ای نیست. تحقیق کنید که مردم در مورد موضوع مورد نظرتان چگونه صحبت می‌کنند و از چه کلماتی برای جست‌وجو استفاده می‌کنند. همان کلمات را در متن وارد کنید. پس یکی از تکنیک های سئو این است که به زبان مردم صحبت کنید و از مترادف‌ها و اصطلاحات معادل کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.

استفاده محتاطانه از کلمات کلیدی در دامنه

دورانی که کلمات کلیدی عینا در دامنه‌ها استفاده می‌شدند گذشته است. این روزها گوگل هوشمندانه‌تر سایت‌ها را بررسی می‌کند تا بهتر جواب سوالات کاربران را بدهد.

منظورمان این نیست که استفاده از کلمات کلیدی در دامین چیز وحشتناکی است. دامین‌هایی که کاملا با کلمات کلیدی مطابقت دارند، می‌توانند نقشی در رتبه‌بندی داشته باشند اما این مسئله پرخطر است. مهم این است که دامین را در راستای مقصود کاربران انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، باید خیلی محتاط باشید. گوگل دامنه‌هایی را که از کلمات کلیدی سوء استفاده می‌کنند، جریمه می‌کند.

دریافت گواهی HTTPS

https

گوگل اعلام کرده است که HTTPS تاثیر کمی بر رنکینگ دارد. این که HTTPS  برای ایندکس شدن  ضروری نیست، به معنای این نیست که نیازی به دریافت آن ندارید.

وقتی یک صفحه اینترنتی را باز می‌کنیم گوگل کاملا امنیت آن را بررسی می‌کند. وجود نشان قرمز not secure در قسمت بالای صفحه ممکن است باعث شود کاربران صفحه را ترک کنند؛ به ویژه اگر از آن‌ها اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس و اطلاعات حساب می‌گیرید.

پس در حق خود و کاربران‌تان لطف کنید و بدون در نظر گرفتن رنکینگ، برای گرفتن گواهی‌نامه HTTPS اقدام کنید.

به صورت کلی می‌توان گفت تکنیک های سئو بسیار متنوع هستند و همراه با آپدیت‌های جدید، تکنیک‌های بیشتری نیز مطرح می‌شوند. با این حال بعضی از موارد هستند که بدون توجه به آن چه گوگل می‌گوید باید آن‌ها را رعایت کنید؛ تکنیک‌هایی که به بهبود کیفیت حضورتان در فضای آنلاین منتهی می‌شود. مواردی مانند تولید محتوای معتبر، دریافت گواهی HTTPS و … که ممکن است در آپدیت‌های جدید مطرح نشوند اما تاثیرات مثبت فراوانی دارند.

منبع: 

گروه تخصصی وبنا




:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: